Monday, September 8, 2008

Pasar Ramadhan - Bangi



Semalam macam biasalahh pergi pasar Ramadhan.. aku pergi dengan Ma... alamak sibuk sangat penatlahh..letihlahh...banyak kerjalahh..lostt lahh tak leh fikirlahhh..so aku lahh jadi driver...bawaklahh mana2 pasar ramadhan yang aku tahu best nye tempat makanan dia sedap... so aku bawak lee ke Bangi....letih jugak google makanan yang melaut-melaut panjangnye... sehinggakan tak tahu ape nak beli... aku kira gerai mertabak jee nak dekat 10... ade yang berator orang beli ..itu dah pasti sedap... ade yang sunyi..sepi sekali-kali termenung merenung mertabak tiada siapa yang sudi membelinye....mungkin bersembahannye tak menarik...ade yang tak menang tangan.. selalunye Ma akan beli mertabak..tapi kali niee tukar selera lahh pulak roti bom... ehhh kalau lahh matsalleh tahu kita makan bomm mesti dia takut ....aku macam biasalahh amik sekadarnye..tapi sekadar nye boleh kee aku belanja rm10.. .x pelah hadiah untuk diri sendiri...heee aku dah tahu dahh pulut panggang yang aku beli sembalam memang sedap..nenek yang masak...serundingnye terasa udang..sedap..next kalau datang aku akan beli..tapi mahal gila tuuu.. rm1... berbanding dekat pasar ramadhan di Cheras... masih rm1 masih 2 ketul.. pun xpelahh hadiah diri sendiri... Ma pun pandai cakap dahh..sikit2 hadiah untuk diri sendiri....ashik hadiah diri sendiri dah jatoh boros tuu.. semalam tak hujan.. panas... sempat juga Ma kutok aku kerana parking kereta jauh.. bukan macam dia yang selalu parking depan rumah... alahh..aku niee gapra tengok kereta dok bersusun rapat...kang bulan puasa niee kereta aku kena cium siapa nak jawab... baik2 dapat beli baju raya ...dah baget ketuk kereta..itu semua nak kena kira tuuu.....

tapi hari ini kalau masih ke pasar ramdhan aku nak beli ayam panggang lahh..tapi aku tak nak lahh sampai seekor ayam..mahu terbelalak mata aku makan..nak 1/4 dah cukup..lepas teringing...yang aku hairan cam nelahh ayam tuu boleh pusing2 dipanggang..ayam niee tak pening ke kita makan... masaalah nieee...yang aku masih teliti lagi kalau terbeli makcik indon..tapi semalam terbeli jugak orang indon... heee tension aku..mana lahh makcik melayu niee pegi...adoh....

tapi bulan puasa niee bukan pesta makan..tapi pesta beramal jariah..cam nee ekkk...nak melayan nafsu selera..tapi aku tak macam tuu...maintance......aje jadi mukmin sebenar...ye keee???????

No comments:

Post a Comment