Thursday, September 11, 2008

Roti telur & mertabak

Tidak dapat aku katakan Ma boleh dikatakan sabar orangnya... kerenah aku ntah apa-apa pun dilayannye.... ayah aku teringin nak makan putu piring sejak seminggu lagi tapi aku delay sebab mesti ade anak yang lain akan melunaskan keinginannya tanpa aku....dah sekian dia meminta sehinggalah aku menjanjikan akan membelinya dimana aku sendiri tak tahu dimana Bazar Ramadhan ade menjualnya... Namun Ma kata di Bandar Tun Razak... pergi lah aku disana..Pada awalnya sememang nya tak jumpa sehinggalah aku mencadang kan jika tak jumpa jugak ..nak pergi carik kat Bazar Sungai Besi pulak... Ma setuju... apa-apa keinginan aku mudah Ma menurut... mintak maaflah sememang aku tengok dia memang penat.... tapi aku nak ajak siapa lagi kalau tak dia...semuga Allah memudahkan hidupnya dihari ini dan masa akan datang... amin.... Nak jadikan cerita selepas penat mencari sepanjang2 bazar tersebut tiada pun orang jual puttu piring..sehingga aku hanya membeli mertabak dangin 2 dan Ma roti telur dan mertabak satu... aku yang menjinjingnye masuk bawa kereta....

Sepanjang perjalanan nak balik tuu aku ternampak disimpang jalan ade orang jual puttu piring ...alhamdulliiiahhh...syukur pada Allah ...memudahkan perjalanan hidupku..langsung aku membeli rm5 untuk ku bawa pulang..... hari dah hampir lewat petang...jalan agak jam...Ma bawak laju untuk masa solat asar masih belum dilunaskan lagi...

Sesampai di parking aku terus menyusun jajan yang dibeli untuk terus kereta MA...untuk bergegas pulang... sesampai aku dirumah aku buka ape yang aku beli Ya Allah makanan Ma aku terambil..aku tersalah bagi...bersalahnya aku rasa...kalaulahhh dekat akan aku berlari pergi menghantarnya... namun aku tahu Ma bukan jenis yang cepat marah bab2 yang remeh2 ini ..just hanya berkata tak pe lahh makan lahh apa yang ada...itu rezeki namanya....

He... terima kasih kerana kerap membantu dalam keadaan membutukan dan dalam keadaan sekali apa pun... aku letih tertidor tanpa menunaikan tarawih dikerusi ....sedar2 adik aku tanya nak kemana ..aku kata nak kesurau...haaa dia ketawa lawak cipan dibuatnya hari dah jam 12 malam dahhh..tidor ajelahh....simpanlahh niat suci mu itu..kerana kamu adelahh hamba-hamba yang lalai.... lalai ke aku? niat dah ade...tapi tak kesampaian...seingat aku malaikat dah catit dah amalan aku ...cuma aku terdiro....heeeee nak cover line......

No comments:

Post a Comment