Wednesday, September 24, 2008

Baju Abah ku hadiah raya...

Dah sekian lama aku melihat baju panas Abah bagitu lusoh yang dipakainya...dia kata bertambah lusoh bertambah sdap pakai..... tapi aku dah segan tengok dia pakai cam tuu...siku dia dah koyak...kesan benang yang putus-putus, lepas tuu ade kesan rabek kat poket ..namun dia masih pakai... aku memang bangga dengan apa yang aku berikan pada abah guna sampai habis..kali ini raya aku belikan dia baju panas ...warna agak gelap pilihan Ma ... terima kasih kerana turut mencari pakaian yang aku carikan...sehingga tiga kedai..baru dijumpai... kadang-kadang terasa lah beri tekanan padanya...dan beban untuk mencarinya....dari segi raut wajah nampak keiklasan ok kot....itu andaian aku..harap-harap macam tulahh... aku memang beli agak besar sikit ...tapi sejak kebelakangan niee abah agak susut sikit badannya...katanya kurang makan..tapi aku tengok ok je makan... perasaan kot dia dah kurus...harap-harap dia suka dengan apa yang aku belikan... untuk dipakai menyambut kehadiran tetamu...tidak lagi memakai baju yang lusoh walaupun di dalamnya baju baru...

Tinggal lagi baju emak n adik aku yang sorang tuu... x pelahh aku carik tudong ke blause bajek untuk mereka berdua ada lahhh...memang nak cariklahh...tang aku ...heee aku nak beli appron dengan 2 helai blouse yang agak ranggi sikit untuk ku pakai memasak di dapor....aku suka bila sepupu aku datang bergurau dengan aku... " buk ada permit?" kononnya aku niee bebek kat umah lahh ..jadi tukang masak...kadang2 bengang gak..tapi dek kerana raya...senyum sampai ketelinga lahh..mana lahh nye rumah aku jadi tumpuan sedara mara ....sampai tak ade tempat nak parking kereta...semua pakai baju raya aku pakai apron ..mana letaknya rasional nya tuu...haaaaa....nak buat macam mana..aku aje yang tak sibuk dengan anak..laki...mentua...balik2 aku...tapi aku gembira sebab semuanya masakan aku habis dimakan....mungkin aku nak buat kelainan di hari raya niee....aku akan gie soping untuk 4 hari raya aje..
hari pertama aku nak masak....ketupat , rendang, kuah kacang, kuah lodeh....syarat wajib lahh...elektif masakan aku nak masak.... mee hon yang mana pakitam aku suka makan sehingga dia kata datang kat umah niee perut kosong semata2 nak makan meehoon aku...lepas tuu aku tambah laksa kot yang mana emak aku suka n sepupu aku yang datang tak reti2 nak balik.... untk raya kedua aku nak buat mee sup dengan dengan laksa kot.....(syarat wajib untuk emak ..dia memang tak jemu2 makan laksa aku buat...) raya ketiga aku masak mee kari untuk keluar adik dengan angah aku ..wan..sopi ngan ein..five ...memang menanti mee kari aku....last lagi aku tunggu tetamu datang lahh....baru masak.....selalu nya kawan2 adik aku yang datang...lepas tuu bermula aku nak puasa 6...jangan harap lahh aku nak kedapor.......tapi aku risau niee takut diet aku rosak......aku gemuk sebab dok merasa makanan.....cam ne ekkk aku nak memantance kan saiz badan aku ..yang mudah gemok nieee.......masaalah masallaahhh................

1 comment:

  1. kenyang.. nak makan laksa tue. tak wat open house ke?

    ReplyDelete