Tuesday, December 2, 2008

Pelangi itu lagi dan matahari yang semalam




Matahari yang semalam merah dikaki langit tidak lagi
ada... tiba-tiba hari tiada kerana hujan yang turun sebelumnya
melindungi matahari aku.. aku berlari-lari mencarinya
pandang kanan sepi...dan ku pandang kiri dan hadapan
kosong sahaja.. mengapa kau menyempunyikan diri...namun
terima kasih matahari ku..kerana kau telah menggantikan
pelangi di kaki langit..pelangi yang menyerlahkan beribu warna
yang bermakna... aku suka dengan keindahan palangi yang mana
warna merah kaki langit aku lupa...tiba2 kau hilang begitu sahaja
dan baru ku tahu esok merah mentari di kaki langit akan menjanjikan
untuk ku.... semuga esok aku masih sempat melihat merah di kaki langit ini
tanpa teman tiada kawan tiada angin tiada mendong...hanya aku yang
berdiri melihatnya yang sentiasa menyembunyi duka laranya
yang esok belum tahu janji nya ia akan hadir begitu...

No comments:

Post a Comment