Wednesday, December 17, 2008

Rindu..Kangen...Rindu....




Maklang... maklang.. apa itu rindu?????... ya budak kecil yang tak tahu apa-apa tanya pada aku apa itu rindu. Cis...ciss..cisss aku dah tua ini pun tak reti nak definasi rindu. Yang aku tahu rindu macam mana yeee...terlalu abstrak nak cakap...tak boleh tak boleh nak cakap...makna rindu sebab aku pun tak tahu cam ne rindu tuu...Tapi semalam hari ini dan mungkin esoknya aku tidak nampak kelibatnya..tidak nampak bayangnya...tidak dengar suaranya..tidak lagi dapat kata-kata..sudah makan? buat apa tu? kat mana? jaga diri, baik-baik memandu, siap ke? bye byeeee..kalimah yang sering menjadi ungkapan seharian...jeng jeng aku mencari-cari jejak-jejak itu...haaa masih tak ada dijumpai...cam ne niee... laaa tiba-tiba aku teriang-teriang suaranya....sering menyanyi-nyanyi lagu yang aku sendiri tak tahu tajoknya... mana ekk suara itu... bila dia mampir lagi? atau hilang bagitu sahaja? Yang pasti aku inginkan ia berulang lagi dalam seharian ku? Apa makna nye tuuuu....haaaaaa... tak tahu..tak tahu... sebenarnya perasaan bengong tuu kadang-kadang dok melatah dalam hati aku... opocot...aku rindupada mu.. aku melatah lahhh.....eekk mengapa aku melatah macam niee....selalunya aku melatah lain.. melatah boleh adjust mengikut situasi... haaaa....sory lah kakchik ..Maklang tak reti nak jawab pertanyaan itu sebab perasaan itu rindu itu selalu gagal untuk aku ungkapkan..sory sory....nanti kau besar kau fikirlah sendiri...Maklang kau ini masih mencari-cari definasi yang nak diungkaikan dalam kamus dewan...cetakan 2008....(heee cover line pulak....ketuk kang baru tau!)

No comments:

Post a Comment