Tuesday, July 29, 2008

Rumah Nenek....



Sedih rumah nenek atuk di roboh... aku terkejut melihat kan keadaannya... kononnya makcik aku ingin membuat banglo 2 tingkat dengan tidak mengira rumah pusaka.... disini lah aku dibesarkan oleh datuk aku dan nenek..pokok rambutan tempat ku bermain dengan atuk pun turut ditebang... aku menangis kenapa robohkan rumah pusaka tuu..emak tak upaya menghalangnya ...kerana sepupu aku yang kononnya mempunyai duit untuk buat rumah warisan untuk keluarga anakcucu datuk nenek aku...aku tak percaya ini mesti ade sesuatu pakatan yang ingin kan tapak rumah tuu ..... ayah aku pun tak boleh nak cakap ape...dia pun turut sedih kerana susur keluar rumah pun dia orang nak tutup...jiran aku sebelah rumah selalu menyabarkan emakayah aku dengan kata jangan bimbang sebab gran tanah boleh jawab persaolannya......alahhh lama2 emak ayah aku pun kata...tak pelah aku tak hidup lama...engkorang dah ade rumah sendiri...bawalahh untung hidup masing...namun nak bergadoh dan berbalah tidak sekali....duniawi...hisss mana boleh macam tuuu emak oiiii....Pulau Batu Putih pun masih belum selesai lagi........

No comments:

Post a Comment