Monday, July 21, 2008

Terlalu mudah airmata ini menitis....



Pernah kah kita terasa nak menangis? Perlukah kita menangis? Adakah kita seorang yang mudah menangis...
10 Jenis Tangis
1) Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati.
2) Menangis kerana rasa takut.
3) Menangis kerana cinta.
4) Menangis kerana gembira.
5) Menangis kerana menghadapi penderitaan.
6) Menangis kerana terlalu sedih.
7) Menangis kerana terasa hina dan lemah.
8) Menangis untuk mendapat belas kasihan orang.
9) Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis.
10) Menangis orang munafik - pura-pura menangis.
Nota 2 - menangis kerana rasa takut. riwayat dari Salman al Faarisi)Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :“Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu,…..dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu.”……….sampaikanlah walau satu ayat” al hadis
Sebenar nye memang ..aku tak leh terserempak dengan datin...dia mesti peluk aku..memang lahh aku nak mengelakkan..tak sangka aku boleh bekerja sebangunannya....ntahlah ....lepas tuu terganggu lah emosi aku....hilang mod aku untuk berkata-kata....

1 comment: