Thursday, November 27, 2008

Berpidato kita?

Aku dah 2 kali masuk kelas Pidato yang diajar oleh Dr. Syed Ahmad bin Syed Samsuddin Ph. D...Cam ne lahh aku boleh masuk kelas niee.. Masuk hari ke 2 aku telah pun membayar yuran keahlian sebanyak RM200.. atas galakkan MA juga. Aku hanya untuk mengisi perisian hidup aku yang terluang dan kesanggupan Ma menjemput dan menghantar aku dalam kehadiran kelas. Kalau kesanggupan nya itu tidak lah menjadi beban nya aku pun akan hadirlahhh... aku pun tak tahu sampai siri keberapa... aku boleh hadir terpulang dengan keadaan MA itu..namun aku nak pergi sendiri tak mungkin aku pergi kot..sebab rabun malam...

Banyak yang aku tau tengtang berpidato dengan betul..
ayat-ayat yang biasa digunakan untuk memberi mukadimah dalam pidato tuu

Hari ini adalah perjuangan
esok adalah pengharapan
lusa adalah kemenangan

Kalau tidak kerana bulan
masakan bintang terbit tinggi
kalau tidak kerana impian
takkan saya hadir disini...

Pak Ali pergi memancing ikan
tetapi terlupa membawa umpan
yang bernas jadikanpanduan
yang buruk jadikan sempadan...

haaaa... aku selalu jadi Pak Ali ...selalu lupa... kadang-kadang umpan selalu tegur kat aku..tak bawa sama kee aku ...sedangkan kail ade ditangan...
heee..lawaknya aku niee tiba-tiba jadi orang nak berpidato.... terima kaseh Ma yang selalu membawa aku pembaharuan dalam hidup ku....

Aku jadi fobia pulak...kalau tiba masanya aku pulak kedepan bercakap..mampukah aku nak berkata-kata di depan sedangkan aku sering tersasar dalam bercakap...aku sering lupa ayat yang aku nak cakap...... cam ne nieee......cam nee nieee...rasa-rasa nak tarek diri lahh....saja nak jerat leher...tapi kalau tak cuba mana tahu kannn aku niee terror terlampau mengalah kan dato' syed...berangan x sudah...aku niee.....

No comments:

Post a Comment