Monday, November 17, 2008

Sebak Hati ini .. Kemana hendak Ku bawa..




Salah kah aku bila berkata-kata..sedangkan kata-kata yang dipintanya?
Mengapa aku harus mengeluarkan kata-kata itu?
Apakah hidup mu terganggu tanpa kata-kata?
Megapa kata-kata aku ...
Menjadi sebak pada diri ku..

Mengapa aku harus mencampuri urusan hidup orang lain?
Sedangkan dia di keliling dengan orang-orang yang bukan diri aku ini?
Mengapa hati aku meronta-ronta hendak berkata-kata..
Mengapa sebak hati aku ini tak terbendung
Dengan kata-katanya yang belum
Tentu membuat aku ketawa... senyum ataupun sinis??

Mengapa aku jadi sebak????
Aku bukan orang begini..
Aku ingin keluarkan sebak ini dalam hati aku..
Mampukah aku mengeluarkannya
Sedangkan kata-kata itu masih tersimpan
Rapi yang membuat hati aku sebak..
Sebak ...sesebak hati ini....
Yang ingin ku jeritkan pada semua orang
Yang aku punya hati..
Hati ku bukan Pualan..
Yang boleh diinjak2 tanpa
rasa simpati..

Wahai hati janganlah kau sebak..
Kau lemparkan lahh diluar sana...supaya
wajah aku bersinar kembali..
Sebak dihati siapa yang tahu.....

No comments:

Post a Comment