Wednesday, November 5, 2008

Mendung untuk siapa....


Pagi semalam hujan agak lebat juga...aku cukup-cukup suka melihat hujan turun dengan lebat... semasa aku kecil-kecil aku gemar pergi ke cucur atap mandi dibawah cucur atap hanya pakai seluar kotok aje...haaa...best gila lahhh rumah aku atap zing...aku biarkan hujan itu berlalu dalam masa 10 minit supaya segala seredak-seredak di atas atap turun barulah aku bersedia menunggu dibawah cucur atap... aku akan menjerit-jerit kesejukan... tak lama kemudian akan diikuti oleh abang aku dan kakak aku...itu kalau emak ayah aku tak ade di rumah....kalau dia ada alamak aku kena belasah lahh..sebab aku yang jadi presiden dalam buat-buat perkara merapu niee... tapi bila aku ingatkan masa lalu kadang-kadang indahnya semasa itu...sedangkan ia tak akan kembali lagi mengamit kenangan..... walauapapun itu adalah imbauan aku mengusik kenangan... hujan bertambah lebat....aku tak larat kalau hujan bagitu lebat kerana memikirkan seperkara lagi...mungkin air akan naik tanpa belas kasihan... tapi aku niee ade sedikit fobia bila mendong berarak...hati aku akan sedih sesedihnya...sayusesayunya sehingga kadang-kadang emosi aku akan terganggu... bila mendong datang hati aku akan turut bersedih... kenapa yee..hati ini tidak dapat nak menahan kesedihan walaupun membabit kan cuaca mendong.... begitulah sedih hati ini...

Walaupun aku tetap menghargai mendong..kerana mendong itu terlalu sinonim dengan katak yang memanggil hujan...haaa tiba-tiba aje katak yang comel itu mendapat tudohan... tapi mendong untuk siapa yeeee.... aku sendiri pun tak tahu nak jawab.....

No comments:

Post a Comment