Thursday, November 20, 2008

Sebuah Kepergian...

Tiada suatu bencanapun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. (QS. Al-Hadid : 22-23)

Sesungguhnya segala sesuatu adalah milik Allah, dan akan kembali pada Allah
Sesungguhnya setiap yang bernyawa akan mati
Sesungguhnya aku telah kehilangan orang yang ku sayang...orang yang menjanjikan sesuatu kebahagian bersama.... bila ku lihat sepinya pusara mu aku akan berbisik mungkin esok. lusa. atau hari ini aku akan menyusur seperti mu...bezanya kau telah pergi dulu dari ku. Walau apa pun sering juga aku bertanya mengapa Allah mempertemukan kita tapi telah pun mengambilnya dari ku ... tapi sebaliknya aku kerap juga bertanya mungkin kau terpanggil lebih awal untuk kau berihat kerana kau sering mengadu kau terlalu penat menjalani hidup ini. Pengorbanan mu pada diri, menjaga anak-anak buah mu kehilangan ibu dan menjaga ibu yang tua membuatkan kau sering penat dan mengejar cita-cita mu untuk menghabiskan PHD mu... semuga kau rehatlah.. aku disini sentiasa mendoakan diri mu dan melembabkan pusaramu dengan surah yassin dan Al-Fatiha..... Andainya kita sempat hidup bersama mungkin aku akan hadir kepusara dengan anak-anak kita yang pernah kita impikan... kini aku akan sendiri membawa secangkir air untuk kusirami pusaramu....

Ya Allah,
terimalah amal kebajikannya,
ampunilah dosa-dosanya,
terangi dan lapangkanlah kuburnya,
jauhkanlah dari siksa kubur,
mudahkanlah urusannya di yaumil hisab,
terimalah orang yang kusayang di tempat terindah di sisi-Mu
Amiin ya Rabbal ‘alamin.

Untuk orang yang aku sayangi...sempena ulangtahun nya hari ini..semuga kau dicucuri rahmat oleh NYA.... Kau aman disana....Amin...

No comments:

Post a Comment