Thursday, October 30, 2008

Awak Kawan Kita Tau.....


Apa erti kawan? aku pun tak paham tengtang kawan; Bila kita baik dengan seseorang adakah dipanggil kawan? Mana lebih penting kawan dengan sahabat? Tentu lebih sedap dipanggil kawan; kerana bagi aku kalau kawan tuu susah senang dia tetap bersama dengan kita... dia tidak berkira dengan kita... seolah-olahnya dia umpama tangan kiri kita yang sering membantu bila tangan kanan tidak mampu mengendalikan sesuatu...

Pernah aku rapat dengan kawan jantina perempuan ..tapi bila rasa kecil hati, rasa jauh hati..maka kawan tuu melangkah pergi.. tanpa mengetahui sebabnya... Jika aku rapat dengan kawan jantina lelaki pulak gosip nya menjadi satu issue... adakah kawan tuu adakah batasan nye...kalau dia selalu menitiskan airmata kita..bukan nama kawanya tapi itu tidak lagi dinamakan orang kiri kita... kadang2 nak panggil dia sejati atau tidak macam tak logic... mengapa perlu kita didunia ini berkawan.. sedangkan kawan tuu akan melangkah pergi juga bila dia mempunyai urusan hidup perlu diselesaikan... adakah dia perlu dipanggil kawan sedangkan jarak kawan dengan kita adalah dekat... tapi bila dah jauh bukan dinamakan kawan lagi..mungkin dia telah jatoh dinamakan sahabat......ntahlah...kawan...dimana kah kau...kau akan melangkah pergi meninggalkan aku... namun perlukah kita dinamakan kawan?

No comments:

Post a Comment