Sunday, October 19, 2008

Hati sayu di Hari KONVO ku...


Hari ini aku konvo.. bukan mudah aku nak menyudahkan study aku yang penuh dengan dugaan Allah... ingin aku memaling kebelakang..namun aku tidak mahu lagi menitiskan lukaku dengan titisan kasturi... cukup memedihkan... namun kejayaan aku ini merupakan aku dapat walaupun tersenggok-senggok.. kalau tak kuat semangat aku yang lemah ini sudah pasti aku kecundang ditengah jalan.. .. segala dalam hidup aku terlalu lambat untuk mendapatkan harga sebuah kejayaan ..sebuah kebahgian... aku redai segalanya..Allah tidak memberi dugaan kalau hamba nya tidak mampu menempuhnya... mampu kah aku? kuat kah aku? semuanya aku soal ..aku jawab...lepas tuu aku mengeloh... kenapa aku mengeloh sebab aku tidak termampu menahan sebak di dada... aku ingin menjerit...dan meronta supaya hidup aku tidak lagi terbelungu dengan dugaan Allah.... hari ini aku mendengar kabar gembira dari orang yang baik terhadap aku... dia akan melangkah pergi untuk mengejar kejayaan yang selama ini dinantikan... aku rasa kehilangan...tapi hilang kenapa? hilang ke? definasi hilang terlalu luas untuk di cakapkan...tapi bukan kah aku biasa dengan situasi kehilangan... mudah-mudahan aku tidak hilang dari ingatanya....setakad bila????

Kaki ku melangkah lagi meninggalkan hari semalam... semalam tidak sama hari ini... esok rahsia Allah.. cuma aku berharap agar aku mampu lagi dan bersedia menerima apa jua Allah berikan dugaan kepada aku. Aku masih berharap dan berdoa dan sentiasa berdoa... linangan airmata aku ini bukan untuk sedih yang aku biasa lakukan...ia adalah satu kesyukuran dan kebahgian Allah berikan pada ku..

No comments:

Post a Comment