Monday, October 20, 2008

Segulong ijazah ku gegam


Sudah berakhirnya usaha aku untuk mendapat segulong ijazah.. semalam berlangsungnya konvo ke 32 . Emak, Senah dan mimie turut menghadirikan diri dalam konvo tersebut. Sekali-kali aku terasa hati ini jauh sejauhnya ntah kenapa. Kenapa yee...

Aku tahu .. tahu jawapan..tapi aku enggang mengatakan aku tahu kenapa aku jadi begini. Sekali-kali aku nyerla air mata aku menitis ntah bila ia jatoh. Patut kah aku menghiba sedangkan itu bukan ketentuan aku.

Aku melangkah pergi mengambil ijazah dengan debaran ... apakah aku kah itu..?
Ya.. sememangnya aku lahhh itu... wahai hati berhenti lah menghiba kerana bukan kah kau patut gembira dengan alunan irama dan lagu. Carilah kebahgian dicelah-celah kedukaan ini kerana ia adalah baik untuk mu yang tidak tahu rahsia Tuhan terhadap hambanya. Aku masih berdiri dikaki langit yang merah melambai cerita hari ini untuk menjadi cerita semalam. Ya semalam berlalu sedangkan aku masih lagi mengerti mengapa .....tanpa aku sedar hari ini sudah pun berlalu dengan semalamnya..dan semalam nya...

No comments:

Post a Comment