Thursday, October 30, 2008

Tiada apa nak cakap...berpaling lahhh...





Jjika seseorang menyakiti kita,

tulislah tentang kesakitannya di atas pasir,

supaya tiupan angin kemaafan bisa memadamkan keperitannya…

tetapi, jika seseorang berbuat baik kepada kita,

ukirlah tentang kemanisannya di dalam hati,

supaya tiada apa yang bisa menghapuskannya…





Tiada apa yang hendak dikatakan...berpaling lahh..kerana aku tidak mahu memandang belakang lagi..
Tiada apa yang hendak dikatakan... diam ajelah..kerana itulah pilihan mu..
Tiada apa yang hendak dikatakan... pandang ajelah..kerana bukan lagi cerita dahulu lagi..
untuk disambong sebagai satu cerita dari awal hingga akhir...
tiada lagi peluang kedua dalam hidup ini...apa yang datang satu peluang untuk diambil walaupun satu
adalah jawapan yang banyak dikatakan...

Tak pelah... kerana apa yang dilihat sekarang bukan lagi untuk berpaling lagi... Tapi adalah syarat
untuk menapak satu lagi... ape-ape pun aku bukan lagi untuk bertanya..tapi aku hendak memberi jawapan
yang aku tak lagi berpaling....yang aku tidak lagi berdiri di garisan ini lagi...aku akan memandang kehujung
mataku kerana mata ku berkaca-kaca untuk memastikan pedihnya cahaya mu dihadapan...


No comments:

Post a Comment